Ovo su zanimanja koja nisu postojala pre 10 godina

Tehnološko napredovanje može da promeni apsolutno sve. Čak i manja tehnološka dostignuća menjaju naše svakodnevne navike. Međutim, tehnološki napreci su najizraženiji na tržištu rada. Saznajte koliko se tržište rada promenilo u odnosu na pre deset godina, i koji poslovi su preuzeli tržište danas.

Kako je industrijska revolucija postala sve veća, mnogi poslovi su nestali sa tržišta, jer je tehnologija morala sebi da napravi mesto. Kako digitalno doba sve više raste, tako se i množe poslovi u ovoj industriji. U isto vreme, smanjuju se potrebe za poslovima koji su radili naši roditelji.

Saznajte koja su to zanimanja sada aktuelna, a kojima naše bake i deke ne razumeju ni naziv, a kamoli opis posla.

#1 Stručnjak za društvene mreže

Prošlo je skoro deset godina otkad su društvene mreže ušle u naše živote i više ga nikada nisu napustile. Društvene mreže su ušle u svakodnevni život, i postale nov način komunikacije.

Rad na laptopu

Mi smo generacija koja se dopisuje, šalje emotikone, stikere, ne razgovoramo telefonom. Veliki deo vremena provodimo na društvenim mrežama, delimo sadržaj sa prijateljima, i pratimo šta drugi rade u životu.

Ako nešto potpuno oduzima svakodnevnu pažnju čoveka, onda je to pravo mesto za biznis i prodaju. Mnogi su ovde videli priliku za reklamiranje, i direktan kontakt sa svojim kupcima. Tako se stvorio stručnjak za društvene mreže.

Možda nama izgleda da je njihov posao da se igraju, šeruju mimove, zanimljive fotke, ali ipak ovo je naporan rad, promišljanje, ozbiljna strategija, i mnogo stresa.

#2 Uber vozač, Airbnb izdavanje apartmana

Ovo su usluge koje su platforma za one koji žele da zarade više. Na ovim platformama možete naći sigurne vozače, koji će vas odvesti na željenu destinaciju za manje novca nego taksi. Možete naći sigurne sobe i apartmane, po najjeftinijim cenama, i uživati u odmoru.

uber aplikacija na telefonu

Ukoliko prođete sve potrebne uslove kada se prijavljujete na platformu, slobodni ste da radite po svom nahođenju, prateći osnovna pravila. Kada vas sajt odobri, možete otvoriti vrata vašeg doma strancima, i voziti putnike onoliko koliko vi želite.

Vaše mušterije i vaši gosti će ostaviti fidbek na vašu uslugu, i tako se penjete na lestvici najsigurnijeg domaćina ili vozača, i samim tim, imate više posla i više zarađujete.

#3 Jutjuberi

Internet je postao toliko posećen na dnevnom nivou da je skoro zamenio živu komunikaciju i razgovor. U tome su pogodnost i potencijal videli čuveni jutjuberi. Oni su odlučili da komentarišu svakodnevne pojave, prave video od fragmenata iz svog života, ili tematske videe.

laptop na stolu, kamera, kafa

Na taj način oni zarađuju. Što su poznatiji, uticajniji, što imaju više pregleda na Jutjubu i pratilaca na Instagramu, više firmi će hteti da sarađuje sa njima. Različite firme jutjuberima daju novac u zamenu za reklamu.

Jutjuberi zarađuju i od Jutjuba. Što više pregleda imaju, to će plata biti veća.

#4 Operateri dronova

Sigurno ste primetili da sada skoro svi spotovi kreću iz ptičije perspektive, ili se makar u nekom trenutku ovakav kadar pojavi. Više ni venčanje ne može da prođe bez snimanja dronom, što znači da je dron tehnologija veoma napredovala.

dron u letu

Međutim, dronovi se ne koriste samo u zabavne svrhe, već i u najveće bezbednosne. U situacijama opasnim po život, dron se šalje umesto ljudi, i smanjuje opasnost od gubljenja života.

Operater upravlja dronom preko vajrlesa sa nekoliko kilometara udaljenosti. Oni pilotiraju dronom, a u isto vreme snimaju video uz pomoć koga dolaze do važnih informacija. Dronom ne može da upravlja bilo ko, već ta osoba mora biti visoko kvalifikovana. Upravljač drona mora imati sertifikat da legalno ima pravo da upravlja dronom radi sticanja profita.

#5 Data scientist

Data i statistički podaci su napravili eksploziju poslednjih nekoliko godina. Nekada ste morali ručno da pratite ponašanje i utiske vašeih mušterija. Danas su sajtovi u mogućnosti da virtuelno prate ponašanje korisnika, i dobiju podatke do najstinijih detalja.

analize i tablet

Veoma lako se mogu saznati demografski podaci korisnika određenog sajta, kao i koliko dugo se zadržavaju na sajtu. Možete saznati kako su korisnici došli do vašeg sajta, da li preko društvenih mreža ili su namenski kucali vaš sajt u pretraživaču.

Postavlja se pitanje šta da raidmo sa svim ovim podacima? Uz pomoć njih saznajemo šta korinsici žele, čega treba da ima manje, a čega više. Data podacima se može predvideti i dugoročna vremenska prognoza, kao i buduća gužva u saobraćaju.